Златното „За“ и предметът „Сценична креативност“
Изкуството и творческият процес са най-успешните инструменти за изследване, разбиране и освобождаване на човешките чувства и емоции. Именно затова имаме все по-голяма нужда от тях, за да бъдем балансирани. Да успяваме да се владеем и изразяваме себе си. Да прилагаме натрупаните си знания и умения в полза на обществото, околната среда и следствие и на самите нас.
Как да дадем на децата си този инструмент навреме? Как да го интегрираме като естествена част от живота им, за да не се налага да го търсят на 30, 40 или 50 години? Възможно ли е да посещаваме с тях всеки ден изложби, концерти, театри? Вечер след училище да ги водим на уроци по рисуване или пеене, без да целим да ги “правим” художници или музиканти. Отговорът е ясен.
Тогава какво ни остава да направим?
Ние във Фюжън запознаваме децата с изкуството и творческия процес през различните му възможности. Даваме им най-мощния инструмент за справяне още в подготвителен клас. Изкуството променя посоката на своя краен продукт, за да продължава да изпълнява най-важната си мисия – да подпомага опознаването и да балансира. Работата ни във Фюжън се отличава с едно златно “ЗА”. Изкуството не “във”, “със”, а изкуството “за” образованието, бих добавила и “за” съзнанието. В ЧОУ Фюжън разделяме изкуството на визуално, приложно и сценично. В следващите редове ще ви споделим част от работата ни в сценичната проява на изкуството във Фюжън.
Департаментът сценични изкуства включва часове по музика, театър, танц и сценичен английски. Тези предмети не са дисциплина, която се води от учебник или предварително подготвен план. Тези предмети се водят от хора, които създават заедно задачи, съобразени с децата и тяхната нужда от себеизразяване и обработване на натрупаните емоции в случващото се. Децата все още опознават чувствата и емоциите си, както и това какво е правилно и подходящо да се изразят в различни ситуации.
При децата ученето чрез преживяване е много по-силно и затвърждава знанието, затова не малка част от материала по БЕЛ, математика, история, география и т.н. се работи именно и в тези предмети под формата на преживяване. Използваме интердисциплинарни теми, като обща връзка и посока за работа.
Така уменията и знанията намират пресечна точка и невъзможното става абсолютно възможно. С лекота и минимални нива на стрес придобиваме високи познания във всяка една дисциплина. Когато една тема бива разлеждана и усвоявана през различни похвати, тогава тя има способността да бъде възприета и припозната. Припознаем ли нещо, то автоматично става естествено и следователно логично. Учене чрез преживяване е равно на 100% усвояване.
Заниманията с театър и танц, освен опознаване на емоционалния свят, развиват и ключовите в днешната реалност умения, необходими за възприятие, анализ и действие, което спокойно води децата в правилна и успешна посока. Всички вече знаем, че в съвременния свят не количеството натрупани знания, а главно уменията ни правят можещи.
Нашият краен продукт не е само представление или концерт, нито рецитал на стихотворение, нито поредната изява в училищната среда. Театърът и танцът във Фюжън изграждат култура и начин на живот.
Кадри от завършването на учебна 2023-2024 г.