Без телефони в училище – повече свобода, повече общуване
От самото си създаване Fusion School следва принципа, че учебното време е посветено на истинско общуване, учене и преживяване. Телефоните, които толкова силно обсебват вниманието на децата, са напълно излишни в този процес.
Всяка сутрин устройствата се събират и се връщат в края на деня. Тази практика се спазва дори по време на зелените училища, когато децата имат още повече възможности да бъдат активни, да общуват и да създават истински връзки помежду си.
Защо?
Нашият преподавател по Сценична креативност, Мистър Асен, споделя в предаването „Преди обед“ своите наблюдения – когато телефоните не са в ръцете на децата, те спортуват, четат, играят свободно и, най-важното, общуват.
Все по-често се наблюдава, че децата губят навика да играят свободно – нещо, което за предишните поколения беше естествена част от детството. Прекомерното време пред екраните и натовареният график от уроци и домашни оставят малко време за свободна игра и социално взаимодействие, а именно то изгражда емоционалната интелигентност и комуникационните умения.
Какъв е ефектът?
Ограничаването на телефоните по време на учебния ден НЕ прави децата по-малко модерни. Напротив – то им дава възможност да бъдат по-мислещи, здрави и креативни. Без постоянните разсейвания те успяват по-добре да се съсредоточат, да изградят по-дълбоки взаимоотношения с връстниците си и да развият ключови социални умения.
Национална дискусия за бъдещето на образованието
Все по-често на национално ниво се обсъжда темата за ограничаването на телефоните в училище като мярка за подобряване на учебната среда. Промени в тази посока биха били в пълен синхрон с философията, която ние следваме от самото начало. Опитът ни показва категорично, че децата печелят повече, когато дигиталните устройства не са част от ежедневието им в класната стая.
Оставянето на телефона настрана означава повече време за реални преживявания, приятелства и творчество. Вярваме, че това е важна стъпка към изграждането на по-здрави, социално уверени и креативни деца – готови за предизвикателствата на бъдещето.